Berlijn 3 augustus

3 augustus 2017 - Doha, Qatar

Na een wat rommelige nacht om half negen gaan ontbijten. Om kwart voor tien de tram gepakt richting tiergarten. Daar willen we het monument van de holocaust gaan bekijken, en de bandenburg tor. Het monument was echt indrukwekkend. Dé had via wikipedia het verhaal achter het monument opgezocht. Dan is het nog indrukwekkender. Daarna een half uur gewandeld in het park. Dé had via een collega een tip gekeregen van een restaurant in het park. Was even een tippel maar wel de moeite waard. Heerlijke flammekuche, dus die kan ook afgevinkt worden. We wilde toch bijtijds op het vliegeveld zijn dus rond kwart over twee de bus gepakt richting het hotel. Even omkleden en taxi gebeld. Die stond binnen vijf minuten voor de deur. En dan kom je erachter dat niet alle vliegvelden hetzelfde zijn. Het inchecken  was binnen vijf minuten gebeurd en toen was het wachten wachten en nog eens wachten tot er iemand bij de douane ging zitten. Denk dat we er anderhalf gestaan hebben. Daarna ging het razendsnel. De vlucht was echt super. We vlogen met qatar. Heerlijk gegeten en daarna filmpje , slapen, etc. De tussenstop was wel spannend. We hadden maar een klein uurtje en het vliegveld is weer in tegenstelling tot berlijn GROOT. Maar uiteindelijk ruimschoots gehaald. Dit was een boeing 777. Déc, Jim en Mikki zaten naast elkaar en ik had de mazzel dat ik uitgevogelt had via internet dat 39 d geen stoel voor zich had, dat betekent lekker de benen strekken. Mikki ging gelijk knock out . Hun vonden de vlucht minder. We vertrokken ook om één uur s'nachts en dan word je moe. Ik heb daarintegen een heerlijke vlucht gehad. Zowaar geslapen.