Back to nature

21 juli 2014 - Chiang Mai, Thailand

Vanmorgen genoten van ons heerlijke ontbijt. Opa bood aan om samen met een Deens gezin ons te rijden naar de vleermuizen grot en nog een grot met druipstenen.. Gaaf. Tandjes gepoest en op naar de auto. Opa heeft een tweedehands jeep met fourweeldrive. Apentrots is hij op dat ding. Hij komt uit het jar 65. We moeten allemaal staan anders past het niet. We gaan door de modder op smalle paadjes en moeten bukken voor de laaghangende takken. Zoooo gaaf en spannend dit . Zoals de Deense moeder zo mooi zei:"Been there done that." Bleven wij achter bij de ingang. Maar de kinderen en mannen kwamen dolblij er na tien minuten uit. Gaaaafffff en grote spinnen en het stinkt maar gaaffff. Mooi, fijn voor jullie. Nog even een stop gemaakt bij een rode zrkand duin. Heel erg appart, geweldig om te crossen. Daarna doorgereden naar de tweede grot. Eentje met stalagtieten en stalagmieten. Geld hetzelfde... Allang al gedaan en geen behoefte aan nog een keer , maar wederom genoten de kids en de mannen. Echt leuk zo'n onverwachts uitje. Het Deense gezin was ook ontzettend leuk. Terug bij de boomhutten weer heerlijk gelunched en nog wat spelletjes gedaan. We wilde na de lunch naar de watervallen toe wandelen. Toen we weggingen begon het al te spetteren en kwamen we een nederlands gezin tehen die zeiden dat het glad en stijl was. Dus wij weer enigszins teleurgesteld terug. Opa bood gelijk aan om ons te brengen en te halen. Dus na de regen eerst nog even naar de waterdam(groot meer) geweest en daarna werden we naar de waterval gebracht. Het is maandag dus we zijn de enige. Als je je voeten in het water doet komen er visjes op af en die knabbelen aan je voeten, soort gratis dokter fish. Zo dat is een bizar gevoel. Weet nou niet of ik dit wel lekker vind. Jim en mikki hebben echt de grootste lol. Jim gaat even de watervallen beklimmen en glijdt er vervolgens weer vanaf. Ze gaan helemaal los. Ben echt blij dat we toch gegaan zijn. Op het eind haalt Mikki haar voet en vinger open. En dan is het natuurlijk klaar . We worden door opa weer opgehaald, lekker lux weer . Teruggekomen lekker uitgebreid gedouched in onze bijzondere buitendouche. Gespeeld met de poesjes en weer geweldig lekker gegeten. Dé en ik gaan er echt alles op zetten om vanavond op onze veranda een flesje wijn te nuttigen, maar helaas vol met rode mieren en wederom wint de slaap van de wil. Is echt bizar met kamperen al last van maar hier liggen we allemaal om negen uur in onze bed, misschien nog een half uurtje lezen en dan gaan echt de luiken dicht. Maar wel heerlijk om s'morgens weer vroeg uit de veren te gaan. Ik ben wel tot nu toe de enige die vroeg wakker is. Zal benieuwen straks als we weer thuis zijn.

Truste