Yoga en eten, eten en shoppen

23 juli 2014 - Chiang Mai, Thailand

Vanmorgen de wekker maar weer eens gezet. Om half acht worden we verwacht voor een yogales. Met het hele gezin. Ben benieuwd. Onze lerares komt uit tokio. Ze heeft door heel india gereist en geeft nu sinds een tijdje les in dit resort. Allerlei mooie nieuwe dingen gehoord en geleerd. Jim en Mikki doen goed mee, Mikki krijgt natuurlijk de complimenten over haar lenigheid en Jim vind het ook super. Was echt geweldig en wat ik nog het gaafste vond is dat Dé het helemaal geweldig vond. Na de yoga aan geschoven voor het ontbijt. Dit was echt het allerlekkerste ontbijt ooit. Van de yoghurt tot het brood en de boter , alles was zelfgemaakt. Zo ongelooflijk lekker . Na het ontbijt heerlijk gerelaxt , ieder op zijn eigen manier. Lekker gedouched, gelezen, gezont en gezwommen. Om één uur staat er een taxi klaar die ons naar een restaurant gaat brengen voor de lunch. Dit restaurant staat op nummer 1 van alle restaurants in Chiang Mai. Is buiten het centrum dus via wat omwegen en met wat telefoontjes eindelijk gevonden. We rijden een mooie oprijlaan op. Zit er gaaf uit. We worden verwelkomt door de eigenaar die uit Londen komt en zijn vrouw en het personeel. Nou ik weet even niet waar ik moet beginnen maar dit was zo'n bijzondere ervaring . Wij verwennen onszelf thuis wel eens met een goed restaurant , maar dit komt in de top drie terecht. Jim neemt de lamsbout in rode wijnsaus, mikki de pasta met mozarella en spinazie, Dé een soort van heilbot en ik neem de kalfswangen in rode wijnsaus, oja vooraf delen Dé en ik nog een salade van verse tonijn. Achteraf komen we erachter dat de kok hiervoor werkte in het Maderin hotel, nou dat zegt al genoeg. De eigenaar is echt een geweldig sympathieke vent en vol met enthousiaste verhalen. Ook worden er geschilderde olifantjes op een tafel gezet. Elke olifant is uniek en komt met een certificaat. Het geld gaat naar de olifantenopvang. Jim en Mikki zoeken er ieder eentje uit. Mooi gebaar, mooi kado en een prachtig doel. Op tripadvisor hadden we al wat foto's gezien van het desert. Dus godzijdank nog een plekje overgehouden voor het nagerecht, en ehhh voor het eerst deze vakantie ons getrakteerd op een karaf rode wijn.... Zooooo lekker. Na een hartelijk gedag nog een wandeling gemaakt door de prachtige tuin, het terrein is van een prinses.Onze taxichauffeur is even naar de markt geweest en is zo lief geweest om ons weer op te wachten. Is weer zo lief en zo lux. Hij brengt ons naar de nachtmarkt die om vijf uur begint. Even shoppen, niet mijn favoriete bezigheid maar het moet even. Tien jaar geleden hier ook geweest en niets verandert. Zelfs het foute duitse restaurant zit er nog. Je moet hier echt afdingen, normaal gesproken best wel leuk. Bij het eerste kraampje een leuk t-shirt voor Dé en een leuke harembroek voor mezelf gekocht. Is zo belachelijk goedkoop dat we niet eens willen afdingen. Bij het tweede stalletje wilde Mikki en ik wat oorbelletjes en wat armbandjes scoren. Nou dat ging helemaal mis, wat een takkewijf. Wegwezen hier. Iets verderop iets soortgelijks gevonden. Nog op zoek voor de geurolie voor oma, en jawel gevonden. Ben er helemaal klaar mee. Mikki is in paradijs beland . Gelukkig moeten we om half acht terug zijn in het resort, dan worden we verwacht door de kok, en aangezien mevrouw weer ouderwets haar eetlust terug heeft een mooie rede om de markt vaarwel te zeggen. Jim nog op de valreep zijn nederlands elftal shirt gevonden, dus die is ook helemaal happy. Gisteren hebben we aan de kok van het resort gevraag of hij een menuutje voor ons kon samenstellen. Alleen Mikki heeft honger . Maar eenmaal aan tafel komt de eetlust vanzelf weer terug. En het is godzijdank lekker licht eten , en ook weer zo ongelooflijk lekker. De kok komt zelf aan tafel vertellen wat hij gekookt heeft voor ons. Thuis mogen de kinderen het niet zeggen maar we staan echt op ploffen .... En nu eindelijk is het ons gelukt om eens een keertje op te blijven, althans Dé, jim en ikzelf. Mikki gaat tijdens het eten al knock out. Wij genieten nog even van onze prachtige tuin . Ik doe de blog, Dé leest zijn boek en jim eventjes op de ipad. Morgen staat het wekkertje weer voor Dé en mij, we vonden de yoga zo geweldig, we doen het gewoon nog een keer, en ga mezelf laten verwennen met een spa behandeling en een massage .... Nu al zin in.....welterusten morgen zeker gezond weer op xxxxx

1. Ma Hillie.:
    24 juli 2014
    Hallo Roestjes,ik val van de ene verbazing in de andere.Wat is het dar mooi en zo veel mogelijkheden om leuke dingen te doen zoals yoga en al dat lekkere eten,ik zou denk ik wel 4 kilo aan komen met zoveel lekkers.Oja,vind het wel jammer dat ik vanaf zaterdagmorgen niets meer kan lezen,ik ga voor een weekje naar Alie,even 'n beetje vakantie gevoel nu het even kan,heb goede pijnstilling gekregen voor de pijn aan mijn aaare skoer en dan is het wel even lekker een andere omgeving.Jullie nog even echt genieten en misschien stuur ik jullie nog wel een berichie.Knuffel aan mijn gouwtjes.xxxx (o)ma.
  2. Giny:
    24 juli 2014
    Hey roestjes, zo te lezen vermaken jullie je prima! Wat een topvakantie! Geniet er nog maar van en nog veel plezier! X
  3. Esther:
    Hallo!
    Nou, ben er even voor gaan zitten hoor!! Wat een mooie verhalen en foto's. Echt een reis om nooit meer te vergeten... Ik droom tijdens het lezen een beetje weg naar dit geweldige land met die prachtige natuur, lieve mensen en heerlijke eten..geniet nog lekker samen de laatste week!
    Xxx Esther
  4. Ma Hillie.:
    25 juli 2014
    Hallo roestjes,bedankt voor de erruuge mooie kaart,ik werd helemaal emotineel zo mooi.Ik heb een leuke verjaardag gehad,niet te veel volk,precies goed.Dit is echt mijn laatste mailtje,ga nu naar bed en morgen vroeg op mijn koffer pakken,ik bel jullie als jullie thuis zijn,nog een paar mooie dagen.xxxxxxxxxxxxxxx (o)ma.