Privat pool

22 juli 2014 - Chiang Mai, Thailand

Ik had de kinderen twee dingen beloofd voor deze vakantie , boomhutten en een privezwembad... Dat laatste was ook voor mij een soort van wensje... Lekker eens gek doen . Na wat zoekwerk iets buiten chiang mai een resort gevonden dat aan al mijn wensen voldoet. Eigen zwembad, yoga, spa biologisch zelf verbouwde groeten en een kok die in frankrijk heeft leren koken en bizar goed is.

Na een zwaar afscheid van onze boomhutten en onze lieve opa en al de lieve beestjes zijn we samen met een ontzettend leuk gezin uit nederland vertrokken . Hun slapen in het centrum van chiang mai dus die worden eerst weggebracht. Na een klein kwartiertje komen we aan op het platteland buiten de stad. Wauuuuuw het is nog gaver dan op de foto's. Echt paradijs hier. We hebben onze eigen huis met zowaar een  poort bij de entree. Een badkamer net zo groot als Jim zijn kamer en een zwembad... Ik dacht dat het misschien een vergroot ligbad zou zijn maar het is dus een echt zwembad. Met daarachter een patio met ligbedden. Beetje erg lux voor de familie roest ,zo'n contrast met de boomhutten . Maar best wel lekker. Even de yoga voor morgen geregeld. De kinderen zijn niet uit het zwembad te krijgen dus Dé en ik nemen daar even misbruik van en gaan samen lunchen. Echt niet normaal zo lekker en zo vers. Na een uurtje komt mikki , ze heeft honger .. Klinkt weer vertrouwd. Ze kunnen hier alles maken dus roept u maar.. Mikki wil een tosti en mikki krijgt een tosti. Jim komt ook na een tijdje en neemt ook een tosti, nu al zin in het avondeten.

Op internet had ik al gelezen over een hondenopvang achter het resort. Aan mikki laten zien en vanaf toen elke dag , ook hier gestalkt met de vraag:hoelang nog????? Na de lunch dus drie fietsen gepakt en gewoon het geblaf gevolgd, aangekomen werden we hartelijk ontvangen door een aardige gozer. Hij gaf ons een uitgebreide rondleiding. Op zich zag het er prima uit en ze doen daar echt fantastisch werk. De verlegen hondjes en de puppy's en zieke hondjes zitten apart. We kregen mooie maar ook schokkende verhalen te horen. Dan is het best wel fijn dat mikki haar engels nog niet goed is. Een donatie gedaan en nog twee mokken gekocht. Ze bestaan op donaties, prachtig mooi doel en we gaan ze zeker steunen in de toekomst.

S'middags was er al een delegatie thai aangekomen en toen we s'avonds wilden eten was er ietwat consternatie bij het personeel. Maar wij laten ons natuurlijk niet een heerlijke maaltijd aan onze neus voorbij gaan. Nou godzijdank ook niet. Wat was dit bijzonder. Zo lekker. De kok kwam nog even persoonlijk langs en we kregen nog een typisch thais toetje aangeboden. Morgen gaat hij zelf een menu samenstellen voor ons. Kan niet afwachten . Wat is het hier heerlijk.

Nog heel even genoten van onze patio en dan toch weer om negen uur ons bedje in.. Morgen gaat de wekker om zeven uur... Yoga met het hele gezin, ben benieuwd.