Van kandy naar sigirya

7 augustus 2017 - Sigiriya, Sri Lanka

Vandaag gaan we van kandy naar sigirya . Dat is iets langer dan twee uur met de auto. Chauffeur had ik thuis al geregeld via het hotel. Jim en ik voelen ons nog steeds beroerd. We hebben de badkamer vaker gezien dan ons bed. We slaan het ontbijt maar even over. En lang leve de ikeazakjes. Na ruim twee uur rijden komen we echt in een klein paradijsje terecht. De eigenaar en zijn broer hebben dit eigenhandig gebouwd. Maar hoe verzin je dit. Het is echt prachtig mooi. Alles is van hout . De foto's zullen genoeg zeggen. Toen de eigenaar erachter kwam dat jim en ik ons niet ok voelde kwam hij meteen met de tip voor een lokaal medicijn. Uit ervaring weten we dat dit altijd helpt. Dé is gelijk het spulletje gaan halen. Denk aan een mengel van tinner en spiritus. Zal wel alles doden wat er te doden valt. Jim vind het gelukkig wel te drinken en s'avonds maakt de vrouw van de eigenaar wat witte en gebakken rijst voor ons. Kon het niet laten om een paar hapjes gebakken te nemen. Die was echt superlekker. Jim is nog zo stoer om na het eten nog een slokje van het drankje nemen. Ik kies voor mijn bedje. Begin me wel een stuk beterder te voelen. En nog even het spulletje gegoogled. Het is gewoon een ayuvedisch kruidendrankje. Dus nog gezond ook. We hebben besloten dat jim en ik samen een huisje delen. Dan kunnen in ieder geval Dé en Mikki goed slapen. Achteraf hebben jim en ik ook een supergoede en lange nacht geslapen. En we beginnen ons weer ok te voelen.