Come as a guest, leave as a friend

15 augustus 2017 - Udawalawa, Sri Lanka

Vandaag allemaal lekker uitgeslapen . Na een wat stroef begin gaan we deze plek zo enorm missen. We hebben gevraagd om hetzelfde ontbijt als gisteren. Dit smaakte ons zo goed, om kwart over negen word het gebracht. We worden pas om elf uur opgepikt dus rustig aan de koffers gepakt en tanden gepoetst. De eigenaar is twee nieuwe huisjes aan het bouwen en wil ons vol trots deze nog even laten zien. En trots mag hij zijn. Deze zijn ook echt zo onwijs gaaf. Twee kleine huisjes maar hoe die man dit verzint, echt diepe buiging. Ze moeten ook wel want ze moeten nu rondkomen van één boomhut en er is van de twaalf maanden maar acht maanden seizoen. Maar dit gezin komt er wel.Na een groot dankjewel nemen we met pijn in ons hart afscheid van deze lieve mensen en het prachtige Ella. Wat gaan we deze plek missen.  We hebben dezelfde bus als gisteren dus lekker luxe. Alleen zit er geen airco in en dat merk je wel. Het is echt al godvergeten heet. We gaan onderweg nog wat plekje aandoen. Eerst naar de grootste waterval van ella. We wagen ons er niet in. Te druk en te glad. Maar vanaf de brug hebben we goed uitzicht. Er is daar nog een stalletje met armbandjes en nog veel meer. En tot mijn grote verbazing spreekt dit lieve mannetje gewoon best wel een goed woordje nederlands. Daarna gaan we naar een tweeduizend jaar oude grottempel. We worden meteen warm ontvangen en er is een baby aapje dat zich gelijk aan mikki vastklampt. Hij is gek op vrouwen en minder dol op mannen. Het aapje gaat bij mikki in haar armen liggen als een baby en valt ook heerlijk in slaap bij haar. Mikki is op dit moment het gelukigste meisje van de wereld. Als we de grot ingaan komt er ook een srilankese familie binnen. Ze beginnen een soort van gebed. Ik kan daar wel uren naar luisteren. Het is horen we later geen gebed  maar een soort hymne. Daarna krijgen we een rondleiding en uitleg over het boedisme van een monnik. Best wel interresant maar we verstaan hem moeilijk. Als er later twee italiaanse jongens zich aansluiten zien we nog even dat het aapje dus echt niet van mannen houdt. We vervolgen onze weg naar onze volgende bestemming. Na een warme rit rijden we Udawalawe binnen. En gelijk worden we op onze wenken bedient. We zien een groot water met twee olifanten, wel veilig achter schrikkeldraad. Udawalwe staat bekent om zijn natuurpark met olifanten. Je ziet hier dan ook meer jeeps rijden dan auto's. Wij gaan dit keer overnachten in luxe tenten. Onze chauffeur weet het snel te vinden. Via een spannende brug komen we aan in dit paradijsje. We hebben twee tenten dit keer. Met alles erop en eraan. Heerlijke bedden met klamboe en fan , en een badkamer met opene douche en toilet. Top. We zijn allevier best wel brak van de rit en duiken eerst de douche in en daarna gaan we lekker relaxen. We zijn vandaag de enige gasten dus het rijk voor ons allleen. Om zeven uur word ons eten geserveerd. Kinderen helemaal happy. Patat met kip en groente. Wij hadden nog een biertje koud laten zetten dus genoten ook . We moeten er vanavond vroeg in wat morgen staat het wekkertje op half zes. We gaan op ochtendsafari . Schijnt onwijs gaaf te zijn. Jim en mikki hebben er ook zin in dus dat scheelt. Het is best wel heet in de tent dus fan op max en genieten van de junglegeluiden. Truste

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Esther: