Flexibilliteit en heeeeeel veel veelkracht

12 augustus 2017 - Ella, Sri Lanka

Vandaag weer met pijn in ons hart vertrokken na een heerlijk ontbijt. Het is ons niet gelukt om aan treinkaartjes te koen dus we gaan proberen om een gedeelte met de trein te doen. Alleen had onze chauffeur dit niet doorgekregen. Na wat overleg met de achterbank besloten om door te rijden naar Ella. Maar eerst gestopt in nuwara eliya. Dat is één van de hoogste steden van Sri Lanka. Het was vroeger een engelse kolonie en dat is nog steeds goed te zien. Je waant je aan de ene kant in Engeland wat huizen betreft en aan de andere kant in Oostenrijk wat de bergen betreft. En we hebben echt giga veel mazzel want de zon schijnt. Dat is echt uitzonderlijk want het regent hier bijna altijd. Onze chauffeur wist een leuk hotelletje waar we in de tuin thee konden drinken. Het was een vierhonderd jaar oud typisch Engels landhuis. Echt te leuk. En dat hadden we weer gemist als we de trein hadden gepakt. Elk nadeel heeft weer zijn voordeel. Na nog ruim twee uur kwamen we aan in Ella. Dit is een echt backpackers dorpje. Zoooooo leuk. Een beetje Thailand van twintig jaar geleden. We werden opgepikt door de eigenaar van onze boomhut. Leuke man die getrouwd in met een Francaise . Hij heeft de boomhut helemaal zelf gebouwd. We hadden het olan om vanavond het dorp in te gaan en een pizza te scoren maar plotseling begon het te hozen en te onweren. En we zitten tien minuten buiten Ella en het is best wel een kronkelweg. Dus de eigenaar bood aan om voor ons te koken maar dan moesten we wel to acht uur wachten want zijn moeder kookt en die was nog op het land. Prima. Opeens geeft Jim een gil. Hij lag even op zijn bed te chillen en stond op zijn bed. Een rat of een grote muis. Nou en dan.... ik wist dat we spinnetje en kikkers konden verwachten maar ff serieus een rat??? Onder mijn bed. Dé gelijk naar de eigenaar toe. Die zei dat dat echt onmogelijk was. Maarja Jim had hem echt gezien. De eigenaar wist te vertellen dat hier echt geen ratten en muizen kwamen maar dat het waarschijnlijk een eekhoorn was. Nou daar ging ik. Wat nu. Heb was inmiddels zeven uur. Iedereen was moe en had honger gekregen. Dé en de kids bleven erg relaxt en ik was in de war. Dus goed gesprek met mezelf gehad en al mijn moed bij elkaar geraapt en toch besloten om te blijven. Ondertussen kwam de eigenaar met twee porties rijst met curry en voor jim en mikki noodles. Dit was zoooooooo lekker en rustig aan begin ik te ontdooien. Gelukkig hebben we klamboes om de bedden heen . Dé heeft me heerlijk ingestopt en snel mijn oordopjes ingedaan. Wat ben ik nu blij met die dingen. Binnen vijf minuten was ik weg. Wat een dag weer. Ps na een lenge in indrukwekkende preek van Dé en mij is mikki weer gaan eten en ze krijgt weer praatje en oogt weer goed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl