Op weg naar het paradijs

17 augustus 2017 - Mirissa, Sri Lanka

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen. We hebben de taxi pas op half elf gereserveerd dus we kunnen heerlijk rustig aan doen. De manager rijd mee want de chauffeur kent de weg niet zo goed. Alleen maar gezellig. Is echt een superlieve man. Onderweg stopt de chauffeur nog even bij een boedhabeeld om een klein gebedje te doen voor een veilige reis. Kan helpen. Maar je kan natuurlijk ook iets minder risico's nemen. De bus zag er superconfotabel uit maar god wat waren die stoelen waardeloos. Onderweg stopte we nog even bij een supermarkt. We hadden gisteren mango chutney gehad bij het eten. Deze was zoooo lekker. Ik dacht echt zelfgemaakt maar het was gewoon uit een potje . De eigenaar had voor ons een potje gekocht. Zo lief. Onderweg nog gestopt bij een fruitstalletje. Daar kregen we nog een kingcoconut. Dit zijn oranje kokosnoten en de sap is echt zo lekker. Veel meer smaak dan de kokosnoten die wij kennen van thuis. Na toch wel weer een lange rit, qua kilometers is het niets maar qua tijd is het best wel veel kwamen we eindelijk aan in mirissa. We zitten eindelijk aan zee. Dit is echt de jackpot. Een klein hotelletje met een paar kamers in koloniale stijl en op het strand. Wat is het hier heerlijk. Gelijk de spullen gedropt en jim in de hangmat en wij een even bijkomen op een ligbed. Dit hadden we echt wel verdiend vonden wij. Ik besluit toch maar even een douche te nemen. Wat is dit lekker , na vijf dagen in tenten en boomhutten met bijbehorende beestjes een normale douche . Ik denk dat ik er wel een half uur ondersta. Na de douche heerlijk geluncht. Ik had al gelezen dat de keuken hier super is maar daar is echt geen woord over gelogen. We trekken allemaal weer rustig aan bij. Met andere woorden we doen lekker niets en genieten van het uitzicht en de drankjes . Ik kan hier ook eindelijk mijn vakantiedrankje scoren. Pina colada. Wat een leven. Daarna even de koffers voor het eerst deze vakantie helemaal uitgepakt en de vuile was weggebracht. We blijven hier vier nachtjes. Denk dat we dat wel overleven. Als we s'avonds voor het eten nog even op de ligbedjes liggen worden we aangesproken door een nederlandse dame. Ze wil weten of het ons hier bevalt. Nou en of. We komen met elkaar in gesprek. Blijkt dat ze in edam heeft gewoont en uitging in dezelfde discotheek als waar ik vroeger naartoe ging. Dus genoeg gespreksstof. We besluiten om ook hier te gaan avondeten. Er staan zoveel heerlijke dingen op de kaart en we hebben niet zoveel zin om de deur uit te gaan. Wat een heerlijk dag dit. We duiken er na het eten in. We zijn voldaan maar moe.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Margot:
    23 augustus 2017
    Die foto van mik! Prachtig!!